Studio ASL

Idag kom jag för först gången åt att testa hemma den studioutrustning jag skaffat mej för någon vecka sedan. Jag hade en superduktig modell som gärna ställde upp och poserade. När hon blev varm i kläderna började hon själv släpa fram rekvisita och intog olika posé utan uppmaning. Inte blev hon trött heller, det var jag som först fick nog.

 

 

 

 

 

 


Jag riggade upp utrustningen i vardagsummet ex tempore och helt oplanerat. Hängde upp ett lakan på ett vitrinskåp som bakgrund. Som huvudljus använde jag en softbox och som hårljus en handblixt placerad på en tavelhylla, vilket kanske inte den lämpligaste lösningen eftersom ljuset inte kunde riktas helt rätt. Det hela fungerade förvånansvärt bra. Low key bildena tog jag utan softbox, med bara hårljuset. Nästa gång ska det göras lite bättre förberett och med ett struket lakan :)





Kommentarer

Populära inlägg