Vitt och vackert

De senaste veckorna har det blivit på tok för mycket innesittande och när jag någon gång hunnit ut har det snöat eller varit mulet. Idag hade jag i alla fall möjlighet att gå ut när det ännu var sol en stund på morgonen. Trots att jag inte är något direkt fan av vinter och snö måste jag nog, sådan dagar som idag, hålla med alla som blir euforiska av vintern. Blir kanske inte direkt euforisk men nog lite lyrisk. Idag hade vi en smällkall morgon,min mätare sjönk till -25,9 celsius, men det var helt okej! Solen sken lågt över skogen och träden var snöklädda och gnistrade vackert när jag körde till Hangö, via Lappvik och Täktom.


Körde till Hangö fotoskola på kurs och hade för avsikt att vara där klockan 12, men på grund av flera fotostopp på vägen blev jag dessvärre lite försenad. Jag hade egentligen helst försenat mej ännu mer eftersom ljuset just den tiden var som allra bäst. Det höll då redan på att dra ihop sej till moln på himlen och vid det laget då vi med kursen begav oss till Tullstranden och Gunnarstrand hade det bästa ljuset redan gått förlorat. Trots det blev jag ganska nöjd med eftermiddagens bildskörd.

Kursen fortsätter imorgon och på söndag, men det mesta ska väl handla om stilleben och Lightroom så det kan hända att det inte blir så mycket utomhusfotografering då.









Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg