Sankta Katarina kyrka

Efter två dygn av dödläge framför datorn, i hopp om att få ihop en portfolio, kände jag att det var dags att söka sej ut. Jag gjorde ett kort besök till Fiskars i solndedgången och bestämde jag mej för att försöka få några bilder av St. Katarina kyrkan i Karis på hemvägen. Det är en så fin kyrka och min konfirmationskyrka dessutom. Men döm om min förvåning när jag såg att varken  kyrka eller klockstapel var belysta. Där låg de i mörkret utan den minsta lampa, varken på insidan eller utsidan!



Vanligen är kyrkor placerade mitt i byn men den här ligger så i utkanten att man inte tycks anse det värt att lysa upp den ens. Skam och skandal!






Det känns alltid lite speciellt att besöka kyrkan och prästgården och mina tankar går till min mormor som var född och uppvuxen, med sina tolv syskon, på prästgården.Mamma brukar ibland berätta om sina minnen från barndomssomrarna på prästgården.






Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg