Street art i Barcelona

Senaste vecka tillbringade några dagar i Barcelona där jag fascinerades av graffitin som förekom på flera ställen. Strax intill mitt hotell fanns en mur som omgärdade ett helt kvarter och den muren var helt och hållet täckt av graffiti. Det var inte fråga om något klotter som man bara irriterar sig på utan verkliga konstverk med olika budskap. Så gott som varje gång jag passerade muren fotade jag några av konstverken, endel dock bara med telefonen, tyvärr. Mobilfoton bryr jag mej inte om att publicera jag här. Så här efteråt inser jag ju att jag borde ha plåtat dem lite mer systematiskt med ordentlig kamera. Man kunde kanske ha rekonstruerat stora delar av muren efteråt.



På vägen till närmaste metrostation fanns ytterligare gatukonst av mycket hög klass men det här ansiktet (nedan) tyckte jag var lite finurligt.


Kommentarer

Populära inlägg